FELSÖKNING
Är bildkvalitén densamma på samtliga eller somliga TV-kanaler? Är det ett allmänt fel så följer du nedanstående råd, annars kan det röra sig om en driftstörning.
- Starta om både din router och TV-box genom att ta ur strömkablarna och vänta i 10 sekunder innan du kopplar in de igen.
- Upplever du frysningar och låg bildkvalité bör du kontrollera så att du inte har TV-boxen ansluten via en HomePlug eller WiFi-extender. Detta kan nämligen försämra bildkvalitén markant. Testa i så fall att koppla in TV-boxen direkt i routern istället.
- Koppla in en annan nätverkskabel mellan TV-boxen och routern. Observera att kabeln ska anslutas till en av portarna markerade LAN 3 eller LAN 4.

- Anslut TV-boxen i en annan port på routern. Glöm inte att koppla in den i rätt uttag!
- Upplever du flimmer och färgfel beror det i flesta fall på att bildöverföringskabeln är dålig, byt i så fall ut HDMI-kabeln.
- Gör inget av det ovanstående skillnad kan du även ansluta HDMI-kabeln i en annan videoutgång på din TV-apparat.
- Se slutligen över om det finns smuts i uttagen och kablaget vilket kan försämra kontakten. Gör i så fall rent genom att blåsa av.