Hur kan vi stå till tjänst?

Vi har guider som täcker det mesta av det du behöver hjälp med.

Privatkund Företagskund Driftstatus

Faktura

Påminnelseavgift

Vid utebliven betalning skickar vi en påminnelseavgift till dig efter 5 arbetsdagar, du är då skyldig att betala din påminnelsefaktura. Det belopp du betalar är det som står på påminnelsekravet vilket avser ursprungsbeloppet samt avgiften på 60:-.

Du ska alltså inte betala både din ursprungliga faktura och påminnelsefakturan.

Utebliven betalning

Vid utebliven betalning efter det att du mottagit din påminnelseavgift kommer vi att sälja vidare din faktura till vår inkassopartner Gothia samt stänga av dina tjänster.

Mina Sidor

Är du osäker på om din faktura är betald eller ej så kan du logga in här på ownit.se på Mina Sidor för att kontrollera dina fakturor samt betalningsstatus.

Felaktig fakturaadress

Det är du som kund som är skyldig att uppmärksamma oss på att din faktura har uteblivit.

Svensk lag säger att gäldenären/konsumenten är skyldig att betala sin faktura till förfallodatumet oavsett om fakturan är mottagen eller ej. Har fakturan inte kommit fram är det kundens ansvar att kontakta företaget för att ta del av betalningsuppgifter.

Misstänker du att du har angett fel faktureringsadress så kan du kontrollera samt justera denna på Mina Sidor.