Hur kan vi stå till tjänst?

Vi har guider som täcker det mesta av det du behöver hjälp med.

Privatkund Företagskund Driftstatus

E-post

Varför fungerar inte min e-postadress längre?

Det första vi behöver veta är om du använder dig av vår webmail direkt via webmail.ownit.nu - eller 
om du använder dig av en tredjepartsklient, så som t.ex. Outlook. 

Om du använder tredjepartsklient vill vi att du testar att logga in via webben och ser om mailtjänsten fungerar den vägen. Fungerar tjänsten via webben så ligger problemet troligtvis i din mailklient – mer specifikt smtp-inställningarna. 

Säkerställ att dessa inställningar är ifyllda i din mailklient 
 

Inkommande & Utgående server: mail.ownit.nu 

Utgående serverport: 1025 

Inkommande serverport (Om IMAP): 143 

Inkommande serverport: (Om POP3): 110 

Fungerar det inte med dessa inställningar behöver du vända dig till din tredjepartsklient. Ownit har inte möjlighet att supportera dessa. 

Om du lyckas logga in på webmailen men ändå upplever problem behöver du säkerställa att din mailkorg inte är full. Om så är fallet behöver du rensa mailkorgen för att kunna ta emot mail. Tänk på att du även behöver rensa mailkorgen under ‘Inställningar - Dataanvändning’ för att mailen ska försvinna.