Hur kan vi stå till tjänst?

Vi har guider som täcker det mesta av det du behöver hjälp med.

Privatkund Företagskund Driftstatus

Bredband

Felanmälan av bredband

Felanmälan görs till kundtjänst via Mina Sidor eller telefon.

Vid kontakt med oss kommer vi att efterfråga följande uppgifter för att kunna gå vidare med en felanmälan, det är därför bra om du har dessa redo redan vid första kontakt med oss för att minska hanteringstiden av ditt ärende.

Uppgifter som underlättar felsökningen för oss

  • Kundnummer
  • Personnummer
  • Adress 
  • IP-adress
  • MAC-adress på din router
  • Vilka lampor som lyser på routern

Du får även gärna testa nedan åtgärder redan innan kontakt med oss för att göra det enklare för våra tekniker att identifiera felkällan. Du kan annars behöva testa dessa under samtal och det är då viktigt att du är på plats i ditt hem när du ringer.

Åtgärder som löser de vanligaste problemen

  • Omstart av routern
  • Kontroll av kablar
  • Test av annan kabel
  • Fabriksåterställning av routern
  • Test av annan utrustning 
  • Gör routern strömlös i tio sekunder
  • Känn efter så alla kablar sitter
  • Testa en ny, hel kabel
  • Hur fabriksåterställer jag min router?
  • Testa en annan router eller dator i uttaget för att utesluta denna som felkälla