How can we be of assistance?

Our guides cover most inquiries.

Private customer Corporate customer Service status

TV

TV-ström saknas

Får du ett felmeddelande att TV-ström saknas innebär det troligtvis att din TV-box saknar internetanslutning. Se först till så att du har följt vår guide för inkoppling av TV-boxen innan du påbörjar felsökningen.

  1. Fungerar dina andra tjänster bra? Kan du inte nå internet via din router så kan inte heller TV-boxen det. I så fall bör du undersöka vad detta beror på först.
  2. Starta om både routern och TV-boxen genom att dra ur strömkablarna och vänta sedan i cirka 10 sekunder innan du kopplar in dem igen. Observera att det tar uppemot två minuter innan utrustningen har startat upp helt.
  3. Se över om TV-boxen är ansluten i rätt port på routern. Den ska vara inkopplad i ett av de gula uttagen markerade LAN 3 eller LAN 4. Dessa uttag är designerade för IPTV och är det inkopplat i något annat uttag så kommer det inte att fungera.
  4. Testa med en annan nätverkskabel mellan TV-boxen och routern. Glöm inte att koppla in den i rätt uttag!
  5. Använder du en WiFi-extender eller annan utrustning utöver det som medföljer i startpaketet? Testa i så fall att ansluta TV-boxen direkt i routern.
  6. Utför en reset av din router. Reset genomför du genom att trycka in ett smalt objekt (t.ex. en penna eller ett gem) i det lilla hålet som finns på routern baksida.
  7. Kontrollera även om det finns smuts som kan försämra kontakten i uttagen och kablaget. Gör i så fall rent genom att blåsa av.