Our guides cover most inquiries.
Det första vi behöver veta är om du använder dig av vår webmail direkt via webmail.ownit.nu - eller
om du använder dig av en tredjepartsklient, så som t.ex. Outlook.
Om du använder tredjepartsklient vill vi att du testar att logga in via webben och ser om mailtjänsten fungerar den vägen. Fungerar tjänsten via webben så ligger problemet troligtvis i din mailklient – mer specifikt smtp-inställningarna.
Säkerställ att dessa inställningar är ifyllda i din mailklient
Inkommande & Utgående server: mail.ownit.nu
Utgående serverport: 1025
Inkommande serverport (Om IMAP): 143
Inkommande serverport: (Om POP3): 110
Fungerar det inte med dessa inställningar behöver du vända dig till din tredjepartsklient. Ownit har inte möjlighet att supportera dessa.
Om du lyckas logga in på webmailen men ändå upplever problem behöver du säkerställa att din mailkorg inte är full. Om så är fallet behöver du rensa mailkorgen för att kunna ta emot mail. Tänk på att du även behöver rensa mailkorgen under ‘Inställningar - Dataanvändning’ för att mailen ska försvinna.